Međunarodni dan engleskog jezika obilježava se 23. travnja, na datum rođenja i smrti Williama Shakespearea, jednog od najpoznatijih pisaca na engleskom jeziku. Ovaj dan ustanovio je UNESCO kako bi se istaknula važnost engleskog jezika u svijetu.
Glavni ciljevi ovog projekta bili su:
- Promicanje višejezičnosti i kulturne raznolikosti
- Isticanje uloge engleskog jezika u međunarodnoj komunikaciji
- Povećanje svijesti o povijesti, kulturi i bogatstvu engleskog jezika
- Poticanje obrazovanja i širenja znanja
Nositelji ovog školskog projekta bili su učenici 3. i 4. razreda PŠ Severin koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Engleska igraonica te učiteljica engleskog jezika Marijana Popijač. Projekt se provodio u dvije faze, i to od veljače do travnja 2025.
Učenici su se upoznali sa životom i radom Williama Shakespearea te s povijesnim i kulturnim kontekstom. Razvijali su svoje jezične vještine, prepoznali razlike u pravopisu, izgovoru, vokabularu i gramatici između britanskog i američkog engleskog jezika te su, na samome kraju, unaprijedili svoje komunikacijske vještine kroz suradnički rad i prezentacije.
Prvi dio projekta bio je usmjeren isključivo na rad i djela Williama Shakespearea. Nakon gledanja video materijala koje smo preuzeli sa stranica British Councila, učenici su usvojili odabrani vokabular (npr. a quill, an Elizabethan ruff, a tragedy, a comedy, the Globe Theatre, a plague) i mogli primijeniti svoje znanje koristeći online kvizove kao što su Wordwall i Kahoot.
U idućim aktivnostima učenici su trebali izraditi 3D papirnatog Williama, pero kojim se William Shakespeare koristio, te njegov okovratnik – čija funkcija nije bila samo zaštita od hladnoće, već i izražavanje statusa i bogatstva osobe.
Najpoznatija tragedija je Romeo i Julija. Nakon upoznavanja s obiteljima Capuleti i Montecchi, učenici su izradili LAPBOOK – plakat koji je spoj priče, crteža i printanih radova, a na kreativan način prikazuje sve detalje ove tragedije.
Naučili smo da je Shakespeare pisao i pjesme – sonete, a iduća aktivnost bila je da i učenici napišu vlastite pjesme, koristeći svoja pera. Napisali su akrostih – pjesmu u kojoj početna slova, slogovi ili riječi stihova ili strofa, čitana odozgo nadolje, tvore neku riječ ili rečenicu. Naša tema bila je FRIENDS, a napisane pjesme poslali smo našim prijateljima u Poljsku, s kojima sudjelujemo u eTwinning projektu Pen pals.
Najzabavnija aktivnost učenicima bila je prikaz najpoznatijih scena iz Romea i Julije, Hamleta i Henrika V.
Posljednja aktivnost u ovom prvom dijelu projekta bila je upoznavanje s kazalištem Globe te njegova izrada od papira. Učenici su naučili da je William Shakespeare sudjelovao u gradnji kazališta, da mu je uzor bio rimski Koloseum, da su glumci bili isključivo muškarci – glumili su i ženske uloge – te da su se zastavama označivale vrste predstava: crna za tragediju, crvena za komediju i bijela za povijesnu dramu. Naučeno o kazalištu učenici su prezentirali i u kratkom videu.
U drugom dijelu projekta učenici su se upoznali sa sličnostima i razlikama između britanskih i američkih engleskih riječi. U Book Creatoru izradili smo online knjigu koja sadrži odabrane riječi u britanskoj, američkoj i našoj hrvatskoj verziji. Nakon upisivanja riječi u knjigu, učenici su izgovorili te riječi i snimili njihov izgovor.







